Welcome, Guest
Username Password: Remember me

CG RACING BRIGADE news 10/05/10
(1 viewing) (1) Guest
  • Page:
  • 1

TOPIC: CG RACING BRIGADE news 10/05/10

CG RACING BRIGADE news 10/05/10 1 year, 9 months ago #1592

• Rigaud
  • AKA "Pussycat" You had to be there!
CG RACING BRIGADE news 10/05/10

Race report from the BRIGADE

The Brigade arrived in Lisbonne after the Santa Cruz test camp in Louza, where i tested my new V10 carbon bike. I was amazed with this
new bike that is not only superb but also works perfect. Kevin assembled the bike with all my parts and let's go for a ride in Lisbon city !

We didn't laugh that much when we got there, and noticed the weather was really shit. The day started with storm and rain, which is a bit scary for a DH race on paved streets. As the conditions were so
sketchy, i decided to hold on the power horses and avoid injuries, as I noticed during practice it was really easy to go and touch the ground. Like the other top-pilots, we didn't take too much risk !

I finished 6th, at the end, pretty pleased for a first race on my carbon bike for the Brigade. Thanks to the team and see you in a week time in Maribor for the first DH world cup race. That's where the real
game is going to start !

CG, the sergeant.

La brigade est arrivée à Lisbonne après le testing à Louza avec Santa Cruz où j'ai découvert mon nouveau cadre de descente en carbone. J'ai été fort agreablement surpris tant par son superbe design que de la manière dont il fonctionne. Kevin a préparé le vélo pour qu'il soit au top avec toutes mes piéces et c'est parti pour la premiere descente en ville !

On a très vite dechanté en arrivant à Lisbonne, vendredi très couvert pour la reconnaissance a pied, et samedi grosse pluie sur Lisbonne, pour une descente sur des pavés glissants, c'etait pas l'idéal. Comme les conditions etaient très dangereuses, j'ai décidé de ne pas prendre de risques, et d'eviter les chutes qui ont été nombreuses. Déjà aux essais je suis passé près de la correctionnelle, donc j'ai mis toutes les chances de mon coté pour le reste de la saison, et j'ai roulé à 70% comme la plupart des autres top pilotes.

Je finis à la 6ème place, une belle place d'honneur pour la Brigade pour une premiere course sur mon vélo carbone. Merci aux brigadiers et rendez vous dans une semaine a Maribor pour la première coupe du monde de DH, c'est là que les choses serieuses commenceront !

CG, le sergent.

..2011......Days...KM
DH/FR....11.....259
XC/AM....24.....274
Road.......08.....192

Total: 43 - 0725.17km

..2010......Days...KM
DH/FR....28.....590.55
XC/AM....14.....164.37
Road.......24.....604.68

Total: 66 - 1359.6km
  • Page: